Saturday, July 27, 2024

شرود ذہن افراد "Absent-Minded People"

دنیا کے مشہور ترین شرود ذہن افراد

یہ کہانی ایڈیسن نامی امریکی سائنسدان کی ہے، جو اپنی شادی کی تقریب میں حاضر نہیں ہوا۔ وجہ یہ تھی کہ وہ لیبارٹری میں ایک اہم تجربے میں مصروف تھا۔ جب لوگوں نے اسے تلاش کیا تو معلوم ہوا کہ اس نے شادی کی تاریخ اپنی ڈائری میں لکھی تھی، لیکن پھر بھول گیا!
مجھے نہیں معلوم کہ اس نے اپنی دلہن کو اس رات کیا کہا، لیکن تاریخ میں کہیں بھی نہیں لکھا کہ ان کی منگنی ختم ہوگئی۔
اسی طرح نیوٹن نامی ریاضی دان کی کہانی ہے جو آگ کے پاس بیٹھا ہوا تھا لیکن گرمی محسوس نہیں کر رہا تھا۔ اس نے اپنے خادم سے کہا کہ آگ کو دیوار سے ہٹا کر اس کے قریب کر دے، جس پر خادم نے ادب سے کہا:
- "کیوں نہ آپ اپنی کرسی آگ کے قریب کر لیں؟"
یہ سن کر نیوٹن حیران رہ گیا اور اعلان کیا کہ اس کا خادم واقعی حاضر دماغ اور ذہین ہے۔
ایک اور عجیب کہانی چیسٹرٹن نامی برطانوی ڈرامہ نگار کی ہے، جو ڈاکخانے کی قطار میں کھڑا تھا تاکہ مالی حوالہ حاصل کر سکے، لیکن جب وہ کاؤنٹر پر پہنچا تو اسے اپنا نام یاد نہیں رہا! اس نے سب سے پہلے ملازم سے کہا:
- "معاف کیجئے گا، کیا آپ میرا نام بتا سکتے ہیں؟"
ہم آسانی سے تصور کر سکتے ہیں کہ ملازم نے کیا کہا اور کیا کیا ہوگا۔
ذہین لوگوں کا شرود ذہن ہونا سب جانتے ہیں، حالانکہ یہ شروع میں حیرت کا باعث بنتا ہے۔
اکثر لوگ یہ سوچتے ہیں کہ شرود ذہن افراد میں کچھ "پاگل پن" یا جنون ہوتا ہے۔ لیکن بعد میں وہ ان کا احترام کرتے ہیں۔
لیکن میں مانتا ہوں کہ شرود ذہنی ہر وقت ذہانت کی علامت نہیں ہوتی، بلکہ یہ کسی خالی دماغ کی بھی نشانی ہو سکتی ہے۔ خود کو شرود ذہن افراد میں شامل کرتے ہوئے میں یہ اعتراف کرتا ہوں کہ اکثر اوقات جب میں شرود نظر آیا تو میرے دماغ میں کوئی مفید چیز نہیں چل رہی تھی، لیکن لوگ مجھے احترام سے دیکھتے تھے اور سمجھتے تھے کہ میں کوئی زبردست نظم یا کہانی سوچ رہا ہوں۔
ادبی دنیا میں سب سے مشہور شرود ذہن شخص مصری ادیب توفیق الحکیم تھے۔ لیکن ہدایتکار محمد کریم نے جب ان کے ساتھ طویل وقت گزارا، تو یہ دیکھا کہ ان کا شرود ذہنی بعض اوقات دانستہ ہوتا تھا۔
مثلاً، انہوں نے دیکھا کہ توفیق الحکیم اپنی چھڑی کے ہینڈل پر ٹھوڑی رکھے شرود ذہن بیٹھے ہیں، اور جب محمد کریم نے کہا کہ ایک خوبصورت لڑکی کل آپ کے بارے میں پوچھ رہی تھی، تو وہ فوراً ہوش میں آ گئے اور تمام تفصیلات معلوم کرنے لگے۔ یہ شرود ذہنی دراصل ارادی تھی جس سے وہ جب چاہیں جاگ جاتے تھے۔
موسیقار عبد الوہاب کے بارے میں بھی مشہور تھا کہ وہ حقیقی شرود ذہنی میں مبتلا رہتے تھے، اور جو لوگ ان کے قریب رہتے تھے، کہتے تھے کہ وہ بلیوں کی طرح مسلسل گنگناتے رہتے تھے کیونکہ ان کے ذہن میں مسلسل دھنیں چلتی رہتی تھیں۔
شاعر احمد شوقی بھی شرود ذہن تھے، اور اکثر سگریٹ کی ڈبیا نکال کر اس کے کنارے پر کچھ اشعار لکھتے تھے تاکہ بھول نہ جائیں۔
بہرحال، آپ اپنے شرود ذہنی کے ساتھ بچ سکتے ہیں اگر آپ لوگوں کو قائل کر لیں کہ آپ ایک فنکار ہیں۔ یہ ایک حل ہے جو آپ کو شرمندگی سے بچا سکتا ہے۔
مثلاً، ایک بار میں شرود ذہن تھا اور اپنے گھر کی سیڑھیوں پر ایک مانوس چہرے والی عورت سے ملا، تو سر ہلا کر وقار سے کہا: "شام بخیر۔" اور نیچے اتر گیا۔ صرف پندرہ منٹ بعد مجھے یاد آیا کہ وہ عورت میری بہن تھی!
ایک اور دفعہ ایک بورنگ ساتھی کام کی باتیں کر رہی تھی، تو میں نے ہر تیس سیکنڈ میں "ہمم" کہنا شروع کر دیا تاکہ یہ ظاہر ہو کہ میں سن رہا ہوں۔ اچانک اس نے مجھے ملامتی نظر سے دیکھتے ہوئے کہا:
- "میں تم سے سوال کر رہی ہوں، اور تمہاری ایک ہی جواب 'ہمم' ہے۔"
یہ واقعی شرمندگی کے لمحات ہیں، اس لیے آپ کو معذرت کرنی چاہیے اور لوگوں کو بتانا چاہیے کہ آپ عظیم امور کے بارے میں سوچ رہے تھے۔ پھر ایک کاغذ نکال کر اس پر کچھ لکھنا شروع کر دیں، اور یوں ظاہر کریں کہ جیسے آپ نے ابھی عظیم اشعار کا اختتام کیا ہو۔
یہ کچھ عجیب لگ سکتا ہے، لیکن یہ اس سے زیادہ عجیب نہیں ہے کہ آپ اپنی بہن کو نہ پہچان سکیں، یا آپ کی ساتھی کو پتہ چلے کہ آپ نے اس کی باتیں بالکل نہیں سنیں۔
جیسا کہ عام طور پر ہوتا ہے، شرود ذہنی مجھے اس مضمون کو مکمل کرنے کے بعد اپنی خالہ کے شوہر کو بھیجنے پر مجبور کرے گی، بجائے اس اخبار کو بھیجنے کے، اور میں یہ دعویٰ کروں گا کہ میں اگلے مضمون کے بارے میں سوچ رہا تھا!
شرود کا مطلب ہے خیالات میں گم ہونا یا دماغ کا ادھر ادھر بھٹکنا۔ یہ حالت ہوتی ہے جب کوئی شخص کسی اور چیز میں مکمل طور پر مگن ہو جائے اور اپنے ارد گرد کے حالات یا لوگوں سے لاپرواہ ہو جائے۔ اس کو انگریزی میں "absent-mindedness" کہا جاتا ہے۔



No comments:

Post a Comment